אטימות • דיון מיוחד בפרקליטות בעקבות רצח השלושה: נערכים "לתג מחיר"

אבי יעקב | צילום: אילוסטרציה No Comments on אטימות • דיון מיוחד בפרקליטות בעקבות רצח השלושה: נערכים "לתג מחיר"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך הלילה נעצר סמוך לבית שמש יהודי כבן 35 תושב אחד המושבים באזור, בחשד כי ריסס כתובות "כהנא צדק" על שלט בכביש 38. החשוד נלקח לתחנת בית שמש שם נחקר בחשד להסתה לגזענות ולהשחתת פני מקרקעין. העצור הסביר בחקירה כי ריסס את הכתובת בעקבות סערת הרגשות בה היה שרוי לאחר היוודע דבר הירצחם של הנערים גיל עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד.

הבוקר (ג') הובא החשוד לבימ"ש השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה לשחררו בערבות צד' ג' ובהפקדה כספית של 3000 ₪.

בדיון טען עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד מטעם ארגון חוננו כי יש לשחרר את החשוד ללא כל תנאי, שכן ריסוס הכתובת כהנא צדק אינה מעלה עבירת הסתה, והביא לשם כך אף את דבריו של פרקליט המדינה שי ניצן שקבע בעבר כי לא מדובר בהסתה. בנוסף טען עו"ד בן גביר כי חשודים בעבירת השחתת פני מקרקעין כלל לא נעצרים ומשוחררים לאחר חקירה.

במענה לשאלותיו של עו"ד בן גביר סיפר החוקר כי לאחר רצח שלושת הנערים התקיים דיון בפרקליטות מחוז י"ם והוקם צוות תגובות מיוחד לאירועי תג מחיר העלולים להתרחש ע"י יהודים בעקבות הרצח. "זה אחד מהמקרים שאני מסתכל ולא מאמין שהחשוד ישב לילה שלם בתחנה", אמר עו"ד בן גביר בדיון. "המקרה שלנו חריג בכך שהמשטרה עצרה בחור צעיר על עבירת חופש ביטוי".

בסופו של דיון קיבלה שופטת בימ"ש השלום בירושלים חגית מאק-קלמנוביץ את טענותיו של עוה"ד בן גביר והורתה על שחרורו של החשוד בערבות עצמית בלבד. "ככלל, כתיבת כתובות גרפיטי אינה עבירה המצדיקה מעצר", כתבה השופטת. "אין בכך כדי ליצור מסוכנות כל שהיא ואין במעשה כדי להקים עילת מעצר".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי "זה יום שחור לפרקליטות מחוז ירושלים שכפי שעולה מהפרוטוקול נערכה בהערכות מיוחדת לכתיבת כתובות גרפיטי וסיסמאות ברחבי העיר. בפרקליטות צריכים להפנים שאנו חיים במדינה דמוקרטית שבה יש חופש ביטוי. הייתי מצפה שהמשאבים ישוקעו בעבירות נגד יהודים, אין יום שיהודים לא מותקפים אם במקלות ואם באבנים ברחבי ירושלים ובפרקליטות נערכים בהערכות מיוחדת לגרפיטי וקשקושים על קירות. אני מקווה שבפרקליטות יבינו את המסר מהחלטת השופטת ובמקום להתעסק עם גרפיטי יתעסקו בעבירות חמורות יותר."

מארגון חוננו נמסר "אנו קוראים למשטרה ולפרקליטות להצטרף לאחדות הנפלאה שהתגלתה בעם ישראל בשבועות האחרונים ולחדול מלפלג ולפרד במעצרי שווא של יהודים דווקא".



0 תגובות